wtorek, 21 października 2014

BOHO styl

Jeśli ktoś zapytałby mnie z czym kojarzy mi się styl BOHO od razu widzę K O L O R Y , całą gamę różnorodnego koloru w jednym wnętrzu, stroju czy też w biżuterii. Mocne , wyraziste i rażące ekstrawagancją barwy potrafią pozytywnie naładować moje akumulatorki. I pewnie nie tylko moje :)





Od lat ten trend z nutą orientu w mojej biżuterii czy też garderobie raczej bierze górę i zdecydowanie wygrywa z elegancką biżuterią. Nie zawsze noszę te świecidełka, ale zwyczajnie lubię je mieć, chociażby z pobudek czysto dekoracyjnych. Gdy otwieram puzderko wysypują się moje skarby, na które od czasu do czasu lubię sobie zwyczajnie popatrzeć i potem wykorzystać je jako domowe dekoracje na różne okoliczności.  Z większością się nigdy nie rozstanę bo często są to prezenty od bliskich.






Styl   B O H O nawiązuje do orientu - dla mnie to taka mieszanka klimatów hinduskich , marokańskich, indyjskich i arabskich z domieszką vintage.  Zaś na samą myśl o tym energetycznym bałaganie już czuję w powietrzu zapachu kadzideł, cedru i drzewa sandałowego. (Uwielbiam)

Głównym wyznacznikiem tego stylu są  oryginalne tkaniny w mocne i zdecydowane barwy, wzorzyste poduchy i gobeliny, motywy etno na każdym kroku, patchworkowe obicia i kapy i inne kolorowe gadżety.
Ma być dużo i kolorowo - jak mówią -" na bogato". Myślę że bez wielkich starań można sobie taki twórczy bałagan zafundować, ale czy na dłuższą metę czulibyśmy się w nim dobrze?

 Będąc na etapie urządzania domu szukam pomysłów. Wiem, że jeśli zarzuciłabym się w nadmiarze krzykliwymi kolorami, przedmiotami w olbrzymich ilościach to w pewnym momencie nie miałabym ochoty mieszkać w takich wnętrzach. Jednak połączenie nowoczesności z odrobiną vintage i minimalnie stylu B O H O może stworzyć całkiem klimatyczne domowe zacisze.
Czyli umiar wskazany ;)
W domu stawiam na proste formy, naturalne kolory, które chcę złamać konkretnymi, aczkolwiek przypadkowymi przedmiotami. Czy mi się to uda? Zobaczymy  :)
I gdy myślę o swojej nowej sofie, która właściwie za jakiś tydzień już powinna przyjechać -  widzę na niej wściekle różową poduchę i w kącie gdzieś ten mój stary turkusowy lampion. Parawan też by się przydał- drewniany, masywny rzeźbiony - taki, jaki wiele lat temu sobie wymarzyłam.

Niemal codziennie śledzę nowości jakie pojawiają się na WESTWING  i ostatnio dosyć często pojawiają się oferty  w orientalnym klimacie. Skoro coraz więcej osób pisze o tym stylu urządzania wnętrz , czy to znaczy że przełamie on wszędobylską skandynawską surowość - tak szalenie u nas modną?
 Ja jestem ZA :)
Już jutro rusza nowa kampania pt. "Z nutą boho" w której znajdzie się całą gama mięciutkich dywanów na nasze podłogi - sama chętnie zajrzę bo szukam czegoś mięciutkiego pod nogi  :)
Aktualnie trwają całkiem fajne kampanie w których orientalne motywy przewijają się dość często.
Sami zobaczcie - są jeszcze do dzisiaj.  Zajrzyjcie na stronę www.westwing.pl
Ja tymczasem wypatrzyłam sobie kilka klimatycznych przedmiotów, które chętnie sama przygarnęłabym  do swojego wnętrza.










Źródło: pozachodzie.pl

źródło: pinterest

Źródło: decoholic
Źródło: pozachodzie.pl
Źródło: etsy
 



Źródło: pinterest

A  Wy co sądzicie o BOHO , lubicie czy zdecydowanie to nie Wasza bajka?

Mili

7 komentarzy:

  1. ja lubię baaardzo !!!!!!!!!! może kiedyś u siebie wypróbuję ??? buziaki ogromne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O to ja uprawiam takie BOHO ;-))))))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Hahahaha ..... normalnie padłam :) właśnie przygotowywałam u siebie post o boho, plaga jakaś ? ;-)

    Uwielbiam, może niekoniecznie nagromadzenie wszystkiego ze wszystkim, ale elementy, kolory, wzory, faktury jak najbardziej tak. I właśnie swój salon robię z elementami boho. Wszak patchwork jest najlepszą składanką boho i idealnie pasuje do stylu.

    Twoje biżu kochana obłędne, uwielbiam bransoletki i naszyjniki od Ciebie. Masz bardzo dużo wyczucia koloru i stylu :)

    Ściskam tymczasem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. JAK NAJBARDZIEJ NA TAK......TYM BARDZIEJ KIEDY BOHO MIESZA SIĘ Z INNYMI STYLAMI.....UWIELBIAM RÓŻNORDNOŚĆ ZARÓWNO TA KULTUROWĄ JAK I TĄ WNETRZARSKĄ.

    OdpowiedzUsuń
  5. Boho jest fajne, szkoda ze nie mam 10 rożnych domów :D w każdym bym sie bawiła innym stylem! Twoja biżuteria jest piękna!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziewczyny
    BOHO tak jakoś od lat fajnie kojarzy mi się - od czasów szkoły średniej - dużo koloru i hipisowskie klimaty. Tki luz w każdym wydaniu :)
    W moim przypadku więcej go w garderobie aniżeli w domu , ale mam chęć pobawić się kolorem w moich białych nowych kątach :)

    buziaki i dobrego dnia dla Was

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA TWÓJ KOMENTARZ :)